Jakie wybrać leki ziołowe na bezsenność?

Czy to prawda, że całkowicie naturalne ziołowe środki nasenne są lepsze od konwencjonalnych środków nasennych? Tak, istnieją dowody na to, że tak. Nie zastąpią one jednak doskonałej higieny snu. Należy je raczej traktować jako narzędzia, dzięki którym dobre nawyki związane ze snem będą jeszcze bardziej skuteczne.

 

Jednak fakt, że lekarstwo jest naturalne, nie oznacza, że jest zdrowe lub skuteczne. Chociaż te ziołowe wybory są zwykle uważane za bezpieczne, zawsze powinieneś uzyskać zgodę swojego lekarza przed rozpoczęciem stosowania jakichkolwiek nowych suplementów lub terapii naturalnych.

 

ArenaSnu.pl poleca na bezsenność:

 

-15%
Kapsułki Pure Mente zawierają naturalne ekstrakty roślinne i witaminowe, które zadbają o Twój zdrowy sen. Te naturalne składniki zamknięte zostały w łatwej do połknięcia kapsułce, by pomóc Ci pożegnać się z bezsennością.
Redukcja stresu
Szybkie zasypianie
Głęboki sen
Zwiększona regeneracja

 

Oto kilka naturalnych środków wspomagających zasypianie, które mogą ułatwić Ci zasypianie:

 

  • Herbata z kwiatów rumianku. Prosta, smaczna i skuteczna. Herbata z rumianku jest od pokoleń stosowana jako środek relaksujący, ale to coś więcej niż zwykły lek ludowy.
    Według jednej z recenzji substancja ta działa jak umiarkowany środek uspokajający, kojący nerwy, zmniejszający niepokój i łagodzący bezsenność. Nie należy bać się przygotowywania mocnego naparu. Niektórzy eksperci zalecają stosowanie dwóch lub trzech torebek herbaty, aby uzyskać maksymalny efekt nasenny.
  • Ziele dziurawca. Ten żółty, podobny do chwastu kwiat jest często stosowany w celu łagodzenia objawów depresji, takich jak niepokój i bezsenność, można go też parzyć w celu uzyskania przyjemnej herbaty. Należy tylko uważać, aby nie przyjmować go w pełnym słońcu, ponieważ dziurawiec może sprawić, że skóra będzie bardziej podatna na promieniowanie UV.
  • Waleriana. Lekarze ludowi, podobnie jak w przypadku herbaty rumiankowej, sięgają po korzeń tej kwitnącej rośliny, aby złagodzić stany lękowe i wywołać relaks. To także działa: Zgodnie z metaanalizą szesnastu badań, korzeń waleriany może pomóc w szybszym zasypianiu i lepszym śnie. Może on jednak nie nadawać się do długotrwałego stosowania, dlatego przed rozpoczęciem kuracji walerianą należy skonsultować się z lekarzem.
  • Kwiat passiflory. Ten tropikalny kwiat ma lekkie działanie uspokajające, a dodatkowo dobrze smakuje. Spróbuj zaparzyć łyżeczkę passiflory w gorącej wodzie przez 10 minut przed wypiciem, a potem zasnąć.
  • Mak z Kalifornii. Ludzie nie lubią czuć się powolni i ospali. Jeśli jednak musisz, na przykład na krótko przed snem, wybierz mak kalifornijski. Żywe, pomarańczowe liście należy parzyć we wrzącej wodzie przez co najmniej 10 minut, aby przygotować herbatę, która uspokoi i przygotuje do snu.
Przewiń do góry