Jak pozbyć się bezsenności po rzuceniu palenia?

Gratulacje, jeśli myślisz o rzuceniu palenia, właśnie je rzucasz lub już je rzuciłeś!

 

Ponieważ wszyscy jesteśmy świadomi negatywnego wpływu papierosów, tytoniu i nikotyny na nasz organizm, wszystkie te trzy kroki są fantastycznym pierwszym krokiem w kierunku poprawy ogólnego stanu zdrowia.

 

Niestety, podczas rzucania palenia możesz mieć trudności z zapewnieniem sobie odpowiedniej jakości snu. Palenie jest chemicznie uzależniające, a to wiąże się z problemami ze snem i bezsennością, co może utrudniać rzucenie palenia.

 

Każdy człowiek, niezależnie od stopnia zaawansowania, potrzebuje wystarczającej ilości snu, aby jak najlepiej funkcjonować.

 

Oto kilka dodatkowych informacji, które pomogą ci radzić sobie z objawami bezsenności podczas rzucania palenia, tak abyś mógł pożegnać się z papierosami, a jednocześnie zapewnić sobie odpowiednią jakość snu.

 

W jaki sposób palenie może wpływać na sen?

Po zaprzestaniu palenia organizm przechodzi proces odstawienia nikotyny, który, jak wiadomo, powoduje zakłócenia snu.

 

Ponieważ każdy człowiek jest inny, mogą wystąpić różne objawy. Do najczęściej występujących należą jednak:

 

  • schemat niskiej jakości snu
  • wielokrotne, krótkie przebudzenia w ciągu nocy
  • trudności z zasypianiem utrzymywanie snu przez dłuższy czas
  • uczucie zmęczenia i ospałości następnego dnia

 

Jeśli objawy te występują regularnie, mogą zakłócać sen i prowadzić do bezsenności.

 

Jeśli próbujesz rzucić palenie i cierpisz na bezsenność, rozważ poniższe rozwiązania, które pomogą Ci złagodzić ból i przywrócić cenny sen.

 

ArenaSnu.pl poleca na bezsenność:

 

-15%
Kapsułki Pure Mente zawierają naturalne ekstrakty roślinne i witaminowe, które zadbają o Twój zdrowy sen. Te naturalne składniki zamknięte zostały w łatwej do połknięcia kapsułce, by pomóc Ci pożegnać się z bezsennością.
Redukcja stresu
Szybkie zasypianie
Głęboki sen
Zwiększona regeneracja

 

Unikaj drzemek.

Choć może się to wydawać sprzeczne z intuicją, unikaj drzemek w ciągu dnia. Drzemki trwają zaledwie kilka minut i mogą zaburzyć Twoje typowe nawyki związane ze snem, gdy będziesz starał się dobrze wyspać.

 

Pozwól sobie na relaks.

Jeśli jesteś zdenerwowany, obawiasz się lub chcesz zapalić, Twój umysł nie jest wystarczająco spokojny, by spokojnie zasnąć.

 

Aby pomóc sobie w odprężeniu przed snem, wypróbuj podstawowe techniki głębokiego oddychania. Usiądź w ciemności w swoim pokoju i skoncentruj się na oddychaniu. Wdychaj powietrze przez pięć sekund, wytrzymaj pięć sekund, a następnie wydychaj przez pięć sekund. Powtarzaj ten proces wiele razy, aż umysł zacznie się uspokajać.

 

Może to pomóc Ci się zrelaksować i ułatwić spokojny sen.

 

Masaż.

Kolejnym sposobem na odprężenie jest masaż przed pójściem spać.

 

Jeśli masz chętnego partnera, nic nie pobije masażu, jeśli chodzi o rozładowanie napięcia, sprawienie, że poczujesz się swobodniej i będziesz mógł spokojnie zasnąć.

 

Eksperymentuj z nowymi posiłkami i napojami.

Czy słyszałeś kiedyś, że wypicie ciepłej szklanki mleka przed snem pomoże Ci lepiej spać?

 

Ciepłe mleko zawiera aminokwas L-tryptofan, który jest prekursorem hormonu snu – melatoniny. Wspomaga on produkcję melatoniny, która nakazuje organizmowi wyciszenie się i sen w nocy.

 

Inne pokarmy zawierające aminokwas L-tryptofan to kurczak, indyk, ryby i skorupiaki, jaja, tofu i nasiona słonecznika.

 

Skonsultuj się z lekarzem.

Jeśli któraś z poniższych sugestii nie pomaga w radzeniu sobie z bezsennością podczas rzucania palenia, czas udać się do lekarza. Może on podać leki lub zalecić wizytę u psychologa w celu odbycia terapii poznawczo-behawioralnej (CBT-i), skutecznego sposobu leczenia bezsenności.

 

Po rzuceniu palenia może pojawić się bezsenność.

Należy pamiętać, że rzucenie palenia jest wspaniałym rozwiązaniem dla zdrowia i dobrego samopoczucia.

 

Problemy ze snem i bezsenność mogą być trudne do opanowania – ale nie poddawaj się! Przeszedłeś już długą drogę, a na końcu wszystko się opłaci.

 

14-dniowe wyzwanie związane ze snem może być właśnie tym, czego potrzebujesz, aby skupić się na celu i utrzymać swoją determinację właściwym torze.

Przewiń do góry