E-papieros a sen: Jak palenie wpływa na bezsenność i dlaczego?

Krótka odpowiedź brzmi: e-papieros ma wpływ na sen. Dotyczy to zwłaszcza osób, które dopiero co rzuciły palenie. Dla niektórych vaperów jest to trudna rzeczywistość ale pamiętajcie, że jest to tylko etap przejściowy. Nie będzie to stała część twojego życia jako vapera.

 

Szkodliwe skutki palenia tradycyjnych papierosów są powszechnie znane, dlatego wielu palaczy przerzuca się na e-papierosy. Zastępują one niebezpieczny tytoń płynem elektronicznym. Palenie jest bardzo niebezpieczne pod wieloma względami i może prowadzić do wielu problemów zdrowotnych. Jest to główny powód, dla którego wiele osób decyduje się sięgać po nikotynę z e-papierosów zamiast tradycyjnych papierosów.

 

Ci, którzy zdecydują się na ten krok, mogą jednak zauważyć kilka zmian w swoim stylu życia. To z kolei może mieć wpływ na sen. A dokładniej, jak i dlaczego wapowanie może negatywnie wpływać na sen?

 

Dlaczego e-papieros wpływa na sen?

Jeśli przechodzisz z papierosów zwykłych na e-papierosa, na pewno wybrałeś e-liquidy z nikotyną. Ponieważ nikotyna jest stymulantem, ma działanie podobne do kofeiny. Może to spowodować, że będziesz budzić się w środku nocy, zastanawiając się, dlaczego nie możesz łatwo zasnąć.

Dawka nikotyny z e-papierosów jest często silniejsza niż ze zwykłego papierosa. W związku z tym, nawet jeśli jesteś przyzwyczajony do obecności nikotyny w swoim organizmie, będziesz musiał przejść okres adaptacyjny.

 

ArenaSnu.pl poleca na bezsenność:

 

-15%
Kapsułki Pure Mente zawierają naturalne ekstrakty roślinne i witaminowe, które zadbają o Twój zdrowy sen. Te naturalne składniki zamknięte zostały w łatwej do połknięcia kapsułce, by pomóc Ci pożegnać się z bezsennością.
Redukcja stresu
Szybkie zasypianie
Głęboki sen
Zwiększona regeneracja

 

Zatrzymaj wpływ e-papierosa na sen

Może się wydawać, że na ten niespokojny stan nie ma lekarstwa, ale nie martw się. Jest kilka rzeczy, które możesz zrobić przed snem, aby zwiększyć swoje szanse na szybkie zaśnięcie. Przede wszystkim zmień e-liquid na taki, który ma niższy poziom nikotyny niż ten, którego używasz obecnie. W miarę upływu wieczoru możesz nawet przejść na e-liquid bez nikotyny. Dzięki temu przed pójściem spać będziesz miał trochę czasu, aby nikotyna opuściła Twoje ciało. Możesz też spróbować palić mniej w ciągu dnia.

 

Pilnowanie swoich nawyków związanych z paleniem i wyborem e-liquidu jest równie ważne jak upewnienie się, że inne rzeczy nie zakłócają Twojego snu. Unikanie nadmiernego korzystania z ekranu przed pójściem spać. Niebieskie światło generowane przez ekrany elektroniczne dezorientuje mózg, który uważa, że czas się obudzić, a nie odpocząć. Inne czynniki, takie jak alkohol i napoje zawierające kofeinę, mogą mieć znaczący wpływ na Twój harmonogram snu, podobnie jak czynniki zewnętrzne takie jak stres. Niewielkie zaburzenia snu podczas przechodzenia z papierosów na e-papierosy są jednak dość powszechne i twierdzimy, że poprawa stanu zdrowia jest warta kilku gorzej przespanych nocy.

 

 

Przewiń do góry