Całkowita bezsenność – to może przydarzyć się każdemu

Znasz to nieprzyjemne uczucie, kiedy przewracasz się z boku na bok, próbując zasnąć, a sen wciąż nie nadchodzi? Mijają sekundy, minuty, godziny… czas się wydłuża, patrzysz niecierpliwie na zegarek, a snu dalej brak? Całkowita bezsenność może przydarzyć się każdemu, nie należy jej jednak nigdy lekceważyć. Brak snu bardzo osłabia nasz organizm, czyniąc go podatnym na choroby i różnego rodzaju infekcje. Ponadto, bardzo negatywnie wpływa na nasze samopoczucie i procesy poznawcze: między innymi na myślenie, możliwość koncentracji i  zapamiętywanie. Niewyspani, jesteśmy słabsi fizycznie oraz psychicznie.

 

Całkowita bezsenność — przyczyny

Istnieje bardzo dużo potencjalnych powodów, dla których nie możemy zasnąć i cierpimy na bezsenność. Najczęściej są to powody związane z natłokiem stresu w życiu codziennym, ale nie tylko to może być przyczyną takiego stanu. Każda bezsenność ma podłoże bardzo indywidualne, czasami jedynie lekarz może postawić właściwą diagnozę. Zazwyczaj jednak przyczynami bezsenności mogą być:

 

  •  niesprzyjające uwarunkowania zewnętrzne: ostre światło,  głośny hałas, niesprzyjająca temperatura w pomieszczeniu i tym podobne czynniki
  •  zaburzenia o charakterze psychicznym
  • schorzenia neurologiczne bądź uszkodzenia ośrodkowego układu nerwowego
  • czynniki psychologiczne
  •  zażywane środki psychoaktywne lub zażywane leki
  • silny stres
  •  inne przyczyny o nieustalonym charakterze

ArenaSnu.pl poleca na bezsenność:

 

-15%
Kapsułki Pure Mente zawierają naturalne ekstrakty roślinne i witaminowe, które zadbają o Twój zdrowy sen. Te naturalne składniki zamknięte zostały w łatwej do połknięcia kapsułce, by pomóc Ci pożegnać się z bezsennością.
Redukcja stresu
Szybkie zasypianie
Głęboki sen
Zwiększona regeneracja

Jak samemu radzić sobie z bezsennością?

Istnieje kilka sposobów na to, jak skutecznie radzić sobie z bezsennością. Przede wszystkim warto zadbać o higienę snu oraz usunąć wszystkie potencjalne czynniki zewnętrze, które mogą przeszkodzić nam w zasypianiu. Dobrze jest dokładnie przewietrzyć sypialnię, zanim pójdziemy do łóżka oraz zadbać by miejsce, w którym mamy zasnąć, było wolne od nieprzyjemnych dźwięków i ostrego światła. Świeża pościel wykonana z naturalnych materiałów oraz odpowiednia temperatura w sypialni to również nasi sprzymierzeńcy na drodze do zaśnięcia.

 

Starajmy również wieczorem się maksymalnie wyciszyć. Nie oglądajmy przed snem telewizji oraz nie przeprowadzajmy stresujących rozmów z najbliższymi. Postawmy zamiast tego na relaks! Przeczytanie kawałka ulubionej powieści, medytacja, masaż ciała szczotką na sucho, nawet przyjemna ciepła kąpiel z bąbelkami — to wszystko pomoże zrelaksować nam trochę ciało i umysł przed zaśnięciem.
Jeśli jednak to nie pomaga, nie martwmy się, nie wyczerpuje to puli pomysłów jak przyśpieszyć zaśnięcie. Sięgnijmy po stosowane od wielu wielu lat dary natury.

 

Zioła to nieoceniony skarb. Werbena lekarska, chmiel, melisa, lawenda — te zioła mają właściwości uspokajające oraz lekko usypiające. Herbatka z chmielu, werbeny, melisy lub lawendy wypita późnym wieczorem może zadziałać jak lekki środek nasenny. Jeśli jednak te patenty nie pomogą, nie czekajmy, tylko udajmy się do lekarza pierwszego kontaktu albo do lekarza psychiatry.

 

Całkowita bezsenność — nie bójmy się sięgnąć po profesjonalne wsparcie!

Lekarz pierwszego kontaktu lub też lekarz psychiatra, po przeprowadzeniu wywiadu oraz jeśli będzie potrzeba, specjalistycznych badań, dobierze nam odpowiednie środki farmakologiczne, które pomogą uporać nam się z problemem bezsenności. Specjalistyczne leki dobrane bezpośrednio pod nasz organizm i naszą przypadłość, mogą być gwarantem sukcesu. I czasami są jedynym skutecznym rozwiązaniem problemu. Nie bójmy się sięgnąć po profesjonalną pomoc i poprosić  lekarza o leki na sen.

 

Nowoczesne leki działają bardzo łagodnie i niemal nie powodują skutków ubocznych. A każdy z nas zasługuje na to, żeby mieć zdrowy, spokojny sen, który jest przecież kluczowy dla procesów regeneracji w naszym organizmie. Walczmy z bezsennością i wysypiajmy się na zdrowie!

Przewiń do góry