Bezsenność przed okresem — jak niwelować?

Naturalny cykl miesiączkowy jest nieraz dla wielu kobiet źródłem wielu problemów i niedogodności. Dynamiczne zmiany hormonalne związane z cyklem płodności kobiety  przebiegają nieraz w niektórych przypadkach w asyście bardzo nieprzyjemnych objawów. Nie zawsze są one zauważalne dla otoczenia.

 

Nocne poty, bezsenność, rozdrażnienie, bóle brzucha, zmiany temperatury ciała… daje to w kość niejednej kobiecie.  Taki stan ma również swoją nazwę: jest to stan napięcia miesiączkowego. To on odpowiada za pojawiającą się drażliwość i bezsenność tuż przed okresem. Jak sobie z tym poradzić? Jak przetrwać te hormonalne zawirowania? Są na to sposoby!

 

Stan napięcia miesiączkowego głównym winowajcą

Zespół napięcia miesiączkowego, stan napięcia miesiączkowego, PMS, premenstural syndrome — to wszystko jest związane z naturalną budową i fizjonomią ciała kobiety. Są to dolegliwości  psychiczne oraz somatyczne występujące tuż przed okresem u niektórych kobiet  w wieku rozrodczym, u których występują cykle owulacyjne, związane ze spadkiem i wzrostem niektórych hormonów.

 

Zespół napięcia miesiączkowego pojawia się cyklicznie w drugiej fazie cyklu — fazie lutealnej, po owulacji, przed wystąpieniem krwawienia oraz ustępuje samoistnie wraz z pojawieniem się krwawienia. To on odpowiada za wszystkie niedogodności, związane ze złym samopoczuciem i bezsennością, jaka pojawia się tuż przed okresem. Objawy PMS mogą mieć różny stopień nasilenia w zależności od wahań hormonów oraz indywidualnej sytuacji zdrowotnej na dany moment.

 

ArenaSnu.pl poleca na bezsenność:

 

-15%
Kapsułki Pure Mente zawierają naturalne ekstrakty roślinne i witaminowe, które zadbają o Twój zdrowy sen. Te naturalne składniki zamknięte zostały w łatwej do połknięcia kapsułce, by pomóc Ci pożegnać się z bezsennością.
Redukcja stresu
Szybkie zasypianie
Głęboki sen
Zwiększona regeneracja

 

Bezsenność przed okresem – co możemy dla siebie zrobić?

Problemy z zaśnięciem oraz wysoka drażliwość, nieuzasadniony niczym smutek, większa skłonność do płaczu i wybuchów złości to jedne z najczęściej występujących objawów PSM. Jak sobie radzić z tym stanem? Warto zatrzymać się na chwilę i „pogłaskać” wywnętrzenie ten smutek i te emocje, które się w nas pojawiają. Stosowanie preparatów na bazie wyciągu z wiesiołka również może być skutecznym remedium na dokuczliwy PMS i związaną z tym bezsenność.

 

Łagodny napar z rumianku  czy melisy może uspokoić nasze nerwy i pomóc nam zasnąć. Nawet kubek gorącego kakao z mlekiem może być ratunkiem na brak snu i złe samopoczucie. Wieczorny spacer, rozmowa z koleżanką, spędzenie czasu z bliską osobą, przeczytanie książki — chwytajmy się wszystkich możliwych sposób, od tego, żeby odciągnąć swoje myśli od niedogodności związanych z cyklem miesiączkowym. Dobrym pomysłem jest zwracanie uwagi również na to, jakie substancje się zażywa w trakcie dnia i zwłaszcza przed okresem: ograniczenie kofeiny, palenia papierosów i spożywania alkoholu czy zażywania innych używek.

 

Prowadzenie zdrowego trybu życia z pewnością ułatwi nam poradzenie sobie z pojawiającą się przed okresem bezsennością. Ćwiczenia fizyczne o umiarkowanym stopniu intensywności są również dobrym pomysłem na to, żeby zadbać o siebie, swoje ciało i umysł, a przy tym pomóc organizmowi wytworzyć hormony szczęścia: endorfiny. Jeśli nie możemy zasnąć, a wiemy, że zbliża nam się okres, nie traktujmy też tego w kategoriach potencjalnego końca świata: ta bezsenność zaraz minie sama, na skutek naturalnych, hormonalnych zmian. Uśmiechajmy się do siebie życzliwie oraz dbajmy o to, żeby nie zatracać się w negatywnych myślach. Stawianie czasu na relaks na liście swoich priorytetów to zdecydowanie dobre posunięcie.

 

Jeśli w ciągu dnia i wieczorem, będziemy podejmować aktywności, które bardzo lubimy i które nas relaksują, nie powinniśmy mieć żadnych problemów z zaśnięciem. Zrelaksowani wydarzeniami dnia, łagodnie zaśniemy, mimo zmian zachodzących w ciele związanych z cyklem miesiączkowym.

Przewiń do góry