Bezsenność – kiedy do lekarza?

Problemy z zasypianiem lub budzenie się w nocy nie zawsze są powodem do niepokoju. Może martwisz się jutrzejszą ważną rozmową kwalifikacyjną, entuzjastycznie podchodzisz do planów wakacyjnych, niepokoi Cię sytuacja rodzinna, a może winne są późno popołudniowy sen i wyjątkowo duża kawa.

 

Z drugiej strony, przewlekłe zaburzenia snu mogą przyczynić się do wielu problemów zdrowotnych i zagrażać Twojemu bezpieczeństwu. Niedobór snu ma szkodliwy wpływ na Twój nastrój, zdolność koncentracji i czuwania oraz ogólną jakość życia.

 

Skonsultuj się z lekarzem, jeśli jesteś stale wyczerpany i  masz problemy z zasypianiem (początkiem snu) lub utrzymaniem snu.

 

Co można zrobić, jeśli nie można spać?

Bezsenność jest najczęstszym schorzeniem związanym ze snem. Ostra bezsenność – sporadyczne opuszczanie snu lub trudności z zaśnięciem lub utrzymaniem snu – zwykle nie wymaga pomocy medycznej ani leczenia.

 

Zaburzenia snu, takie jak przewlekła bezsenność, mogą prowadzić do melancholii, niepokoju, zmęczenia, drażliwości i trudności z koncentracją. Może to zakłócać życie społeczne, zawodowe i rodzinne.

 

Bardzo ważne jest, aby nie lekceważyć problemów ze snem. Ludzie mogą próbować przełamywać zmęczenie lub sięgać po kawę, napoje gazowane lub energetyczne, by zyskać dodatkową energię na cały dzień. Na przykład bezsenność jest często objawem lub wskaźnikiem innej choroby. Ignorowanie tego objawu uniemożliwia podjęcie koniecznego leczenia.

 

Jeśli masz problemy ze snem, prowadź dziennik snu. Dziennik snu może pomóc Ci odkryć Twoje typowe wzorce snu i zachowania.

 

Jeśli masz problemy z zasypianiem, warto zacząć od poprawy higieny snu. Nawet drobne zmiany, takie jak wyłączanie urządzeń przed snem, unikanie picia kawy po południu lub wieczorem oraz częste ćwiczenia fizyczne, mogą pomóc Ci lepiej spać i poprawić jakość snu.

 

ArenaSnu.pl poleca na bezsenność:

 

-15%
Kapsułki Pure Mente zawierają naturalne ekstrakty roślinne i witaminowe, które zadbają o Twój zdrowy sen. Te naturalne składniki zamknięte zostały w łatwej do połknięcia kapsułce, by pomóc Ci pożegnać się z bezsennością.
Redukcja stresu
Szybkie zasypianie
Głęboki sen
Zwiększona regeneracja

 

Kiedy należy skonsultować się z lekarzem w sprawie problemów ze snem?

Podczas oceny stanu zdrowia omówienie z lekarzem pierwszego kontaktu swoich nawyków związanych ze snem jest tak samo dopuszczalne, jak zadawanie pytań dotyczących jedzenia i ćwiczeń, wyrażanie obaw związanych z dyskomfortem stawów lub informowanie lekarza o nowych objawach, których doświadczasz. Im więcej lekarz główny wie o tym, co dzieje się w Twoim życiu, tym lepsze leczenie może zapewnić.

 

Przewlekła bezsenność charakteryzuje się trudnościami z zasypianiem lub utrzymaniem snu przez co najmniej trzy wieczory w tygodniu przez co najmniej trzy miesiące. Jeśli masz uporczywe problemy ze snem, skonsultuj się z lekarzem. Nie musisz jednak czekać, aż wystąpią takie trudności ze snem. Skonsultuj się z lekarzem, jeśli problemy ze snem pojawiają się raz w tygodniu, raz w miesiącu lub w jakimkolwiek innym momencie, gdy są powodem do niepokoju.

 

Jeśli masz jakiekolwiek obawy dotyczące ilości lub jakości uzyskiwanego przez Ciebie snu lub jeśli czujesz się zmęczony i ospały pomimo odpowiedniej ilości snu, porozmawiaj z lekarzem. Lekarz pierwszego kontaktu może pomóc w ustaleniu pierwotnej przyczyny problemu. W celu uzyskania dodatkowego leczenia lekarz może zalecić wizytę u specjalisty w zakresie leczenia zaburzeń snu.

Przewiń do góry